Category :

Slovíčko HomeOffice počas tohto obdobia sme akokeby vsetci akceptovali do nášho Slovenského jazyka. Nemá dôvod to prekladať, dokonca už aj naše Staré mamy vedia o čo ide.

Ale nie každý si túto éru HomeOfficu užíva. Vznikli ako keby dva tábory, tí ktorí si to vychutnávajú a vedia zariadiť svoj čas a tí druhí, ktorí sa nevedia dočkať kedy opäť uvidia svojich kolegov.

Či už pracujete z domu, z vlastnej kancelárie alebo z veľkého open office, time managment je dôležitým základom. Máme pre Vás 5 tipov, ako si vytvoriť efektívny HomeOffice.

1. Pracovná zóna

Najskôr rozhodnite, kde sa bude váš pracovný kútik nachádzať. Ak máte na to vyčlenenú samostatnú miestnosť, máte spolovice vyhraté. Ak nie, treba uvažovať o reorganizácii existujúcich miestností a vytvorení ideálnej pracovnej zóny. Vhodným miestom býva spálňa najmä preto, že v nej trávite čas iba v noci a cez deň je prakticky nevyužitá, ale spálňou nemyslím ležanie v posteli bod číslo 3!

2. Harmonogram

Vytvorte si režim dňa, ktorý Vám najlepšie vyhovuje, ale rešpektujte ho a nemeňte. Je dôležité si nastaviť časové úseky počas dňa, kedy sa budete venovať iba práci, kedy budete mať voľný režim. Nezabúdajte si robiť prestávky, hlavne na obed. Ak Vám vyhovovala práca od 9:00 do 17:00 držte sa toho aj na HomeOffice. Ak je to možné, naplánujte si v tomto období aj prechádzku do prírody, bude to mať len pozitívny vplyv na Vašu produktivitu.

3. Nikdy nepracujte z postele

Najväčšia chyba je, keď začnete porušovať svoje rituály a ostanete zaseknutý v pyžame a v posteli. Práca z domu pre mnohých znamená pracovať aj dlho do noci, čo je chyba. Ak sa vám to stane, zostaňte na svojom pracovnom mieste a nepracujte z postele. Ak by ste pracovali v posteli, váš mozog Vás bude klamať a budete sa cítiť oveľa viacej unavený. Vaša kvalita spánku sa zníži, aj preto lebo používaním postele na prácu pred spaním sa redukuje hladina melatonínu, ktorý potrebujete, aby ste potom zaspali.

4. Domáce práce si nevšímajte

Skúste Váš HomeOffice brať, ako keby ste naozaj boli v práci. Pre niektorých poriadkumilov je toto ťažká výzva. Riady v dreze? Špiny na koberci? Je ťažké sa sústrediť na prácu, ak vidíte všetky tie domáce práce, ktoré by bolo dobré spraviť. Zrazu si uvedomíte, že už pol hodinu vysávate, a zabudli ste odpísať na email. Samozrejme je fajn, ak sa nám podarí počas dňa urobiť domáce práce, ku ktorým by sme sa inak dostali až večer. Skúste si to vložiť do svojho harmonogramu, aby Vás to nerozptyľovalo počas pracovných hodín.

5. Rodina

Vysvetlite rodine, čo vlastne ten Váš home office znamená. Naplánujte si hneď teraz čas a miesto, kedy to s Vašimi najbližšími prediskutujete. Je dobré nastaviť si určité časové úseky, ktoré využijete na komunikáciu s rodinou, prípadne pomoc v domácnosti. Podľa toho sa navzájom nebudete vyrušovať a ušetríte si čas aj na spoločné aktivity.

Základ úspešnej práce z domu tvorí hlavne pevná vôľa a disciplína. Aj Kedž HomeOffice nie je práve Vaša šálka kávy tieto tipy, vám celý pracovný proces uľahčia. Ak sa nimi budete riadiť, možno napokon zistíte, že vám home office vyhovuje. Disciplínu totiž získavame postupne, nikto z nás sa s týmito vlastnosťami nenarodil.

Tak prajem veľa trpezlivosti ale aj príjemný čas strávený doma s rodinou.

Zdroj obrázka: www.pixabay.com